Het achterschip.

Nadat het voorschip klaar was toch maar begonnen met het achterschip. Ook dit gedeelte is gemaakt van papier en karton. O.a. ook omdoos-verpakking van ERU goudkuipje. Ook hier is weer elk onderdeel getekend en gemaakt op basis van de schilderijen in het boek "Op het spoor van de Titanic" van Robert D. Ballard.


Het eerst is de Tripple Expantie stoommachine gemaakt. Want als dat lukt dan lukt de rest ook! Het achterschip ligt ook niet als het voorschip redelijk intact, maar als hoop schroot over en in elkaar.

Het voorschip is gebouwd met een vol romp model maar het achterschip niet. Ook heeft het achterschip geen waterlijn meer maar een zandlijn. Dus die ben ik op gaan bouwen dek na dek en direct gaan bewerken met lijm, kurk en watjes om het structuur en het roesteffect aan te brengen. Dit moet je wel direct doen omdat je er anders niet meer bij kunt. Want als je het volgende dek heb aangebracht kan je soms het dek er onder nog gedeeltelijk zien. En als het dan niet bewerkt is dan zie je nog het karton zitten en dat doet afbreuk aan het model.

De schroeven zijn ook van karton gemaakt. Voor de bodem heb ik een vlakke ondergrond gebruikt van MDF plaat. In deze plaat heb ik gaten gemaakt voor de schroeven. De bodem structuur is gemaakt van lijm en zeezand, daarna voorzien van losse wrakdelen. En als laatste afgesloten met een doorzichtige kap gemaakt door WSV kunststoffen BV.


Voor meer foto's kan je terecht op de Facebook pagina.